ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است



دریافت

در مسأله‌ی زن آنچه که در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد، مسأله‌ی «خانواده» است؛ نقش زن به عنوان عضوی از خانواده. به نظر من از همه‌ی نقشهائی که زن میتواند ایفاء کند، این اهمیتش بیشتر است. البته بعضی‌ها اینطور حرفها را در همان نظر اول با شدت رد میکنند و میگویند آقا شما میخواهید زن را توی خانه اسیر کنید، محبوس کنید، از حضور در صحنه‌های زندگی و فعالیت باز بدارید!!!؛ نه، به هیچ وجه قصد ما این نیست؛ اسلام هم این را نخواسته. اسلام وقتی که میگوید: «والمؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» یعنی مؤمنین و مؤمنات در حفظ مجموعه‌ی نظام اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر همه سهیم و شریکند؛ زن را استثناء نکرده. ما هم نمیتوانیم زن را استثناء کنیم. مسئولیت اداره‌ی جامعه‌ی اسلامی و پیشرفت جامعه‌ی اسلامی بر دوش همه است؛ بر دوش زن، بر دوش مرد؛ هر کدامی به نحوی بر حسب توانائی‌های خودشان. بحث سر این نیست که زن آیا میتواند مسئولیتی در بیرون از منزل داشته باشد یا نه - البته که میتواند، شکی در این نیست؛ نگاه اسلامی مطلقاً این را نفی نمیکند - بحث در این است که آیا زن حق دارد به خاطر همه‌ی چیزهای مطلوب و جالب و شیرینی که در بیرون از محیط خانواده برای او ممکن است تصور شود، نقش خود را در خانواده از بین ببرد؟ نقش مادری را، نقش همسری را؟ حق دارد یا نه؟ ما روی این نقش تکیه میکنیم. من میگویم مهمترین نقشی که یک زن در هر سطحی از علم و سواد و معلومات و تحقیق و معنویت میتواند ایفاء کند، آن نقشی است که به عنوان یک مادر و به عنوان یک همسر میتواند ایفاء کند؛ این از همه‌ی کارهای دیگر او مهمتر است؛ این، آن کاری است که غیر از زن، کس دیگری نمیتواند آن را انجام دهد. گیرم این زن مسئولیت مهم دیگری هم داشته باشد - داشته باشد - اما این مسئولیت را باید مسئولیت اول و مسئولیت اصلی خودش بداند. بقای نوع بشر و رشد و بالندگی استعدادهای درونی انسان به این وابسته است؛ حفظ سلامت روحی جامعه به این وابسته است؛ سَکن و آرامش و طمأنینه در مقابل بیقراری‌ها و بی‌تابی‌ها و تلاطم‌ها به این وابسته است؛ این را نباید فراموش کنیم.۱۳۸۶/۰۴/۱۳

اینکه  زیانهای امواج وای فای روی جنین تا چه  اندازه تاثیر دارد  هنوز کاملا معلوم  نیست و پژوهشگران  اطمینان ندارند  ولی توصیه می کنند تا از بچه ها در مقابل  اشعه  های بیسیم  مراقبت کنند.دکتر هاگ تیلور بر روی الگوهای رفتاری نوزادان موشی که در طی زمان  حاملگی  در معرض تشعشعات وای فای قرار گرفتند تحقیق داشته است.
او می گوید :” ما شواهد روشنی از تاثیر روی موش ها یافته ایم و مطالعات قبلی نشان میدهد که زنانی که از تلفن همراه استفاده میکنندکودکانی با مشکلات رفتاری بیشتری دارند”.

image 583 حجیم کننده های طبیعی شیرمادر

سبزیجات برگ پهن مانند اسفناج، کلم، کاهو و … از جمله مواد غذایی هستند که کارشناسان توصیه می‌کنند آنها را استفاده کنید برخی از مواد غذایی از عوامل مؤثر در تولید و ازدیاد شیر مادر هستند با انها اشنا شوید 

بعضی گیاهان معطر خاصیت ضد نفخ داشته و با ورود به شیر مادر از دل درد کودک جلوگیری می‌کنند؛ مانند سبزیجات خوراکی، از جمله ریحان، ترخون، زیره، رازیانه و گشنیز.

children on a couch stock image اختلال در نقاشی کشیدن کودک با این نوع بازیها

این بازی ها سلول های مغزی را گول می زنند و از نظر حرکتی نیز فقط چند انگشت کودک را حرکت می دهند.این بازی ها به دلیل اینکه کودک و نوجوان با ساختنی ها و برنامه های دیگران به بازی می پردازد و کمتر قدرت دخل و تصرف در آنها پیدا می کند اعتماد به نفس او در برابر ساختنی ها و پیشرفت دیگران متزلزل می شود.

 


baby طریقه نگهداری از نوزاد در هفته نخست

درست است که نوزادتان در ۷ روز اول  روزانه ۱۸-۱۷ ساعت می‌خوابد ولی  برای شمایی که  تجربه مادر شدن ندارید شاید دلواپس شوید که چرا نوزاد اینقدر می خوابد . در این بخش همه آنچه در باره  ۷ روز اول مراقبت از نوزاد باید بدانید را برای‌تان مشخص می‌کنیم تا در این باره اطلاعاتتان را بدانید. این کارها را آسان بگیرید! مادری در ۷ روز اول  کاملا وقت گیر است ولی برای موفق بودن در این کار، لزومی به سابقه کاری مرتبط ندارید.

tablet for kids مضرات  تبلت خریدن برای بچه زیر 6 سال

استفاده از این نوع وسایل به شکل راه رفتن روی لبه تیغ است در عین اینکه کودک را نباید آزاد گذاشت نباید زیاد هم محدودش کرد این است که باید تعادلی وجود داشته باشد تا کودک رشد و تکامل طبیعی خود را در طول کودکی ونوجوانی طی کند.

یک روانشناس با اشاره به اینکه فیلم‌ها و بازی‌های خشن کودکان را مستعد بزهکاری در بزرگسالی می‌کند گفت: والدین باید تا جایی که ممکن ‌است از خریدن تبلت به ‌عنوان اسبا‌ب‌بازی در سنین دبستان خودداری کنند زیرا تبلت و سایر وسایل دیجیتالی محاسن و معایبی دارد که معایب آن در‌ این سنین بیشتر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

یه سری پازلهای مذهبی و کتابهای بچگانه در مورد غدیر را می تونید در این سایت ببینید.

http://khetabeghadir.com/Koodakan/Story-Archive/lang/Fa.aspx

http://khetabeghadir.com/Koodakan/Puzzel/Home/lang/Fa.aspx

التماس دعا