ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اتل متل1

اتل متل یک مورچه               قدم می زد تو کوچه

اومد یک کفش ولگرد            پای اونو لگد کرد

مورچه ی پا شکسته         راه نمی ره نشسته            با برگی پاشو بسته                       

مورچه جونم تو ماهی               خوب بشه پات الهی

هاچین و واچین                    یک پاتو ورچین


اتل متل2

اتل متل مادرم                    همیشه تاج سرم

اتل متل بابا جون                  شمع و چراغ خونه

احترام هردوشون باید یادم بمونه

اتل متل کلوچه                     غصه و غم چه پوچه

مهربونی قشنگه                   راه غمو می بنده

اتل متل رودخونه                 بچه خوب درس خونه

سلام یادش نمی ره              نمره بیست می گیره

بچه خوب تمیزه                   پیش همه عزیزه

اتل متل ریاضی                    آی بازی بازی بازی

حالا با ده شماره                   یک پاشو برمیداره

(اوستا از عدد یک تا ده می شمارد و عدد ده به هر کدام از پاها که افتاد باید جمع شود.)

وایبر جزء پنج برند برتر تجاری اسرائیل
وزیر اقتصاد اسرائیل: «وایبر» پاسخی به جنبش «تحریم کالای اسرائیلی» بود!


تب «وایبر» خیلی سریع بالا گرفته و اکثر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را با خود همراه کرده است؛ موجی که به دلیل رایگان و جذاب بودن این نرم‌افزار ایجاد شده و توانسته در مدت کوتاهی، بخش زیادی از ایرانیان را نیز به استفاده از این نرم‌افزار ترغیب کند.
 اما واقعیت این برنامه کاربردی به ظاهر دوست داشتنی چیست؟ پاسخ به این سوال را باید از وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی شنید.
  
«نفتالی بنت» اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده است که «Viber» توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا موسوم به  بایکوت اسرائیل در سراسر جهان باشد. بر اساس خبری که نشریه «جروزالم پست» منتشر کرده، او با اعتراض به اظهارات برخی از مقامات اروپایی علیه جنایات اسرائیل و تلاش برای بایکوت اقتصادی این رژیم، تاکید کرده است: «به جای تحریم و بایکوت اسرائیل، بیایید خلاقیت را به مبارزه بگذاریم. وایبر بهترین پاسخ به بایکوت اسرائیل است.»
این مساله را باید در کنار این خبر تحلیل کرد که وایبر اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و توانسته علاوه ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای تل آویو، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی نیز برای این رژیم فراهم کند.
این در حالی است که بر اساس یک بررسی که اخیرا انجام پذیرفته است، در میان نرم افزارهای ارتباطی، وایبر بیشترین سطح دسترسی به اطلاعات شخصی تلفن های شخصی را در اختیار داشته است.
جالب است بدانید که در همین راستا، ارتش مصر استفاده سربازان از نرم افزار «وایبر» را به علت سوء استفاده جاسوسی رژیم صهیونیستی از آن، ممنوع کرده است. مطبوعات مصر تأکید کردند ارتش این کشور استفاده سربازان از برنامه رایگان تماس‌های تلفنی (وایبر) را ممنوع کرده است؛ زیرا هدف این شرکت صهیونیستی از راه اندازی این نرم افزار رایگان سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.
«عرب تایمز» به نقل از مطبوعات مصر نوشت: «سیاست این شرکت، جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات است ولی معمولا کاربران بدون اینکه جزئیات فرم درخواست عضویت را به دقت بخوانند، آن را تایید می‌کنند. این شرکت در فرم عضویت نوشته است نرم افزار وایبر فایل صوتی مفصلی از مکالمه هر تماسی از همه تلفن‌ها و شبکه‌ها بدست می‌آورد تا درک بهتری از عملکرد شبکه و جزئیات آن از نظر تعداد مکالمه‌های کاربران و مکان‌های تماس و زمان مکالمه‌ها و نوع شبکه استفاده شده، داشته باشد.»

این شرکت این اقدام را اینگونه توجیه کرده است که به دنبال اطلاع از هر مشکل فنی و بهبود خدمات یا دلایل امنیتی عمومی است؛ ولی این شرکت فایل مکالمه‌های ضبط شده را به مدت سی ماه نگه داشته و در اختیار منابع اطلاعاتی خاص قرار می‌دهد.
گفتنی است، وایبر توسط یک تیم اسرائیلی طراحی و تولید شده که مدت ها در بخش های نظامی این کشور فعالیت داشته است. رهبر این تیم حرفه ای، “تالمون مارکو” هنوز هم مدیریت اجرایی شرکت Viber Media را در دست دارد. شبکه های اجتماعی اینترنتی iMesh و Bandoo که در گذشته موفقیت نسبی در جذب کاربران داشتند نیز توسط “تالمون مارکو” طراحی شدند.
بعدها شرکت “وایبر مدیا” به دلیل آنچه توجیه اقتصادی و ارزان بودن نیروی کار خوانده شد، سازمان مرکزی خود را از اسراییل به کشور بلاروس منتقل کرد و به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار توسط یک شرکت ژاپنی به نام Rakuten، خریداری شد.

در طب سنتی برای اطفال از بدو تولد تدابیر خاصی ارائه شده است که به تغذیه و بهداشت اطفال اشاره دارد که در ذیل 28 مورد در این زمینه بیان شده است:

-1 برای این که بچه ها هنگام تولد زردی نداشته باشند باید مادر در دوران بارداری از غذاهای خیلی گرم استفاده نکند (البته خیلی هم خنک نخورد) و بعد از تولد نوزاد باید پشت گوش نوزاد را حجامت کرد.
-2 در بدو تولد توصیه شده است مقداری نمک به تمام بدن نوزاد بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با آب نمک رقیق شستشو بدهید و سپس با آب ولرم او را بشویید.

-3 قنداق کردن نوزادان تا 40 – 50 روزگی به روشی که در قدیم این کار را می کردند، توصیه می گردد؛ چرا که با توجه به این که نوزادان دارای اندام و مفاصل بسیار ظریف هستند، قندان، نوزادان را از ضربات احتمالی حفظ می کند و در هنگام بغل گرفتن و حمل نیز او را محافظت می کند، دمای بدن نوزاد را ثابت نگه می دارد و به رشد طبیعی اعضاء و اندام کودک کمک می کند.
-4 توصیه می شود برای شستشوی نوزادان تا چهل روزگی از آب و نمک استفاده کنید. یعنی در هر بار استحمام یک بار با آب نمک رقیق شستشو بدهید، البته مراقب باشید در چشم و گوش و دهان نوزاد آب نمک وارد نشود، سپس یک بار بعد از آن با آب خالی او را بشویید و از صابون استفاده نکنید. بهترین حالت قرار گیری نوزاد در حین شستشو، آویزان کردن نوزاد بر روی سطح داخلی ساعد می باشد و برای جلوگیری از لیز خوردن آن، بهتر است کسی که این کار را می کند با لباس آستین دار نوزاد را روی دست خود قرار دهد.
بعد از چهل روز نیز با آب صابون رقیق شده، کودک را بشویید. برای این کار صابون قهوه ای یا زیتون مورد تایید تهیه نمایید و صابون را پودر کرده و داخل آب به صورت رقیق حل نمایید و از آن برای شستن کودک استفاده کنید.

-5 با توجه به این که مغز نوزادان مخصوصاً تا سه سالگی در حال رشد سریع می باشد، بادام برای رشد مغز بسیار مفید است. برای کودکان زیر 6 ماه که تنها شیر مادر می خورند، بادام توسط مادر زیاد مصرف گردد و برای کودکان بالای 6 ماه از حریره بادام استفاده شود که طبیعت آن گرم و تر و بسیار زود هضم است. همچنین می توانید شیر بادام به او بدهید. برای تهیه آن مقداری مغز بادام را شب در آب خیس کرده تا صبح نرم می شود، سپس به همراه همان آب و مقداری عسل کاملاً توسط دستگاه مخلوط کن، مخلوط نمایید تا شبیه شیر ولی غلیظ تر گردد. اگر پوست روی بادام نیز مورد پسند کودک نبود، می توانید آنرا نیز بگیرید و بعد مخلوط کنید.

دستور اول :

باید بسیار مراقب بود که در اَوان انتقال کودک به مرحله خردسالی، اخلاق و رفتار وی پسندیده و معتدل گردد. برای این منظور نباید کاری کرد که کودک به خشم زیاد، ترس زیاد، اندوه و شب بیداری زیاد برخورد کند و یا دچار شود . هرچه را طفل آرزو کرد باید زود برآورده شود و از هر چیزنفرت داشت از وی دور گردد . در این دستور دو نفع وجود دارد : یکی نفع نفسانی است زیرا بچه از همان طفولیت به اخلاق و رفتار نیکو خوی می گیرد و نیکی در او سرشتی می شود و از او جدا نمی گردد . دیگر آن که برای بهبود تنش مطلوب است، زیرا همان طور که از سوء مزاج، بدخلقی وبدرفتاری سر می زند، ازعادت به بدخوئی نیزسوء مزاج پیدا می شود . مثلا خشم، مزاج را بیشتر از حالت اعتدال گرم می کند، اندوه خشک مزاجی ببار می آرد، پژمردگی و کم ارا دگی نیروی روانی را سستی می بخشد و مزاج را به سوی بلغمی بودن گرایش می دهد . پس معلوم می شود که در خوش خلقی بهبودی تن و روان نیز هست.

مادران شیرده باید با سایرین تفاوت فاحشی داشته باشند؛ تا خود و کودکانشان در سلامت کامل بسر برند.

مسائلی که مادر شیرده بهتر است رعایت کند عبارتست از:

1-    از عصبی شدن و حرص خوردن و ناراحت شدن بپرهیزد.

2-    از بیخوابی و بد خوری و تکه تکه خوردن پرهیز کند.

3-    از شیر دادن بی موقع پرهیز شود.

4-    مادر بهتر است که کودک خود را در سمت چپ خود بخواباند.

5-    بهتر است که لباس زیر کودک از پنبه و نخ و سفید باشد.

6-  بعد از شیر دادن به کودک، او را بحالت ایستاده قرار داده و بین دوکتف کودک را به آرامی ماساژ دهید تا آروغ بزند و سپس او را در سمت چپ خود بخوابانید.

7-    بهتر است که مادر تجربه کرده و بداند که چه زمانی کودک جای خود را کثیف می کند، بلافاصله پوشک او را عوض کند.

8-    دمای اتاق را طوری تنظیم کنند، تا کودک دچار سرماخوردگی نشود.

9-    برای شیر دادن، مادر به گونه ای عمل کند که جلوی تنفس کودک را نگیرد.

10- بهتر است که حدود 5/2 تا 3 ساعت یک بار به کودک شیر داده شود.

       

تربیت مادر مهمتر از مدرسه است .

مدرسه و کودکستان نمى تواند جاى تربیت مادر را بگیرد.

والدین بویژه مادر در تربیت فرزند باید از خواب و آرامش خویش ‍ بکاهد و با کارشناسى خاص مادرى خود، به زیربناى تربیتى و سازندگى کودک خویش توجه بیشترى نماید، همواره با پرورش جسمى، پرورش روح و روان و اخلاق او را نیز به طور جدى به عهده داشته باشد. مادر در تربیت روانى کودک درس شهامت، شجاعت، سخاوت، بلند همتى و سیادت و بزرگوارى و کرامت نفس را باید به او بیاموزد و سعى کند جبن و ترس و هر چیزى که خود از آن مى ترسد و یا ترس آور است، از بچه دور کند، مثلا، ترس از سوسک، مارمولک، گربه و هر چیز دیگر را از ذهن کودک بزداید و فرزندش را ترسو ببار نیاورد، بلکه از همان دوران کودکى با تدبیر و تجربه شایسته خود درس شجاعت و شهامت و صبر و مقاومت و تحمل بر شدائد زندگى به کودک خویش القا کند و ورزش و شنا و تیراندازى و آموزش هنر به او در حد قدرت و امکانش بیاموزد و نحوه حفظ و قرائت قرآن و حدیث و دانش دین و مذهب و علوم دیگر به او تعلیم دهد و حافظه و استعداد او را درخشان و شکوفا نماید و از هرگونه سعى و تلاش در شکوفا ساختن استعداد فرزندش مضایقه ننماید.

درس سخاوت و سیادت به کودکانتان بدهید

سخاوت و بخشش، صفت پسندیده اى است که مادر به خوبى مى تواند در دستور کار تربیتى خود براى فرزندش قرار دهد، مثلا، به او دستور دهد از خوردنى و اسباب بازى یا میوه و هر چیز مناسبى که در دست دارد به همبازیها و همکلاسیها و دیگران بدهد تا با این نوع بذل و بخشش، خصلت سخاوت بخود بگیرد و حس تعاون و کمک به همنوعان را در روحیه او پرورش دهد و زنده کند و از هر چه بخل و فرومایگى است او را حفظ نماید و اخلاق سیادت و بزرگوارى و احراز شخصیت، متانت و مناعت طبع، صداقت و امانتدارى و وفاى به عهد و هر صفت برجسته اخلاقى و اسلامى و انسانى را براى کودک درسى الزامى قرار دهد. که پدر و مادر در سنین طفولیت این درسها را در خانه و محیط گرم خانواده به کودک بیاموزند و از دنائت و پستى طبع و اوصاف زشت و کارهاى خلاف اخلاق و اظهار هرگونه خشونت و پرخاشگرى، دروغ، افتراء و هر صفت زشت و بد و حرام را مادر باید از روح و روان کودکان پاک و دور سازد و نیز صحنه هاى زننده و وقیحانه از کارهاى زشت مثل فحاشى و دعوا با همسایه و همخانه و یا پرخاشگرى را با همسر و اعضاى خانواده یا دیگرن در حضور کودک خویش انجام ندهند و هر چیز بد را از چشم و گوش و دید و شنید فرزندان دور سازند و محیط زندگى ایشان و محور وجود فرزندان از حرکات زشت، پاک نمایند و روحیه پاک و اصالت و نجابت، فطرت پاک اسلامى و توحیدى وى را همچنان تقویت نمایند.

بلى اولین معلم کودک مادر است، که او بهتر از هر کس مى تواند در محیط سالم منزل کودکانش را به نحو احسن تربیت کند و قدرت دارد کارهاى زشت و بى فضیلتى را از محیط زیست بچه ها دور سازد. بلى ! با اجراى این دستورالعمل اسلامى و تربیتى است که این مادر بهشتى و وظیفه شناس ‍ بهشت را براى کودکانش در زیر قدمهاى خود دارد.

 برگرفته از کتاب پدر، مادر! مرا خوب تربیت کنید، نوشته سید حسن موسوی راد لاهیجانی


گزارش برنامه ی خیمه ی عمو عباس برگزفته از گروه سفینه: 

ابتدا برنامه فایل صوتی درد دل کودکی با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  پخش شد و بعد از  اون٬ ما از بچه ها خواستیم،هر کدوم بعد از معرفی خودشون هر جمله ای که دوست دارن به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)بگن. حرفهای خوبی زده شد تا رسید به جایی که هر کسی گفت وقتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاد دوست داره چی کاره باشه.


سخنی با بزرگ ترها: لطفاً قبل از شروع بازی یک بار به همراه بزرگتر های دیگر این بازی را اجرا کرده و در حین توضیح بازی معنای لغاتی همچون «لبیک»، «ولایت»، «پیام آوری»، «علقمه»، «مشک» و «خیمه» را برای کودکان تشریح کنید.