ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

۲۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سلام

عکس یک مارپله با موضوع ماه رمضان رو از یک کتاب قدیمی گذاشتم تا شاید برای کارهاتون پیشنهاد گرفتید...


koodakmasjed

جلوی بچه ها قرآن بخوانید!
جلوی بچه‌ها دعابخوانید!
مقابل چشم بچه ها از خدای متعال بخواهید!
دعا کردن و حرف زدنِ با خدا را عملاً یاد بدهید!
جلوی بچه ها دروغ نگویید!
غیبت نکنید!
اظهار ذلتّ در پیش غیر خدا نکنید!
طمع به مال را نشان ندهید!

اگر اینطور شد، فرزند ما هم اینطوری بار می آید..

شرح احادیث خارج فقه رهبر انقلاب/۱۹

این مارپله با طول و عرض یکسان طراحی شده و مربعی می باشد. سایز طراحی این مارپله ۳۰۰×۳۰۰ سانتی متر می باشد. قبل از چاپ رزولیشن را به ۷۲ و طول و عرض را روی طول و عرض مورد نظر تغییر دهید.

 فروش طرح طراحی شده از نظر طراح، سوء استفادهمحسوب شده و مشکل دارد. این طرح با نیت استفاده شدن در مساجد، مدارس و مکان های عمومی مشابه قرار داده شده است.

صلوات فراموش نشود. در پناه حق.

دریافت فایل تصویری مار و پله برای چاپ با حجم ۸٫۹۶mb

فایل فتوشاپی مار و پله ( لایه باز ) ۴۱٫۵mb

منبع: http://www.salehinonline.ir/

سعید طوقانی ، سال 1348 در تهران به دنیا آمد و به لحاظ اینکه پدرش مرحوم حاج اکبر علی طوقانی ، از ورزشکاران باستانی بنام تهران بود ، در سن چهار – پنج سالگی به این ورزش علاقه مند شد و به همراه پدر و برادران بزرگترش که آنان نیز از جمله ورزشکاران بودند ، در زورخانه حضور پیدا می کرد .      

حضرت فاطمه سلام الله علیها کودکان خود را به بیداری و نخفتن وادار می کرد و برای اینکه اذیت نشوند، در روز بچه‌ها را می‌خوابانید تا کاملاً استراحت کنند و غذای کمتری به آنان می‌داد تا بدین‌گونه زمینه و موقعیت بهتری از نظر جسمی و روحی برای شب زنده‌داری داشته باشند. ایشان به حدی در این کار جدی و قاطع بودند که نمی‌گذاشتند احدی از اهل خانه خوابش ببرد. 

درسی که از این رفتار حضرت با فرزندانش گرفته می‌شود این است که اگر خانواده حس دینی و خدا پرستی را از دوران طفولیت پایه گذاری کند، نتیجه آن در جوانی نصیب همه جامعه اسلامی می‌شود. همچنین این یک نمونه از اهمیت دادن آن حضرت به دستورهای دینی در تربیت فرزندان است، البته نمونه بسیار روشن و بارز آن که حتی سعی دارد کودکان نابالغ را در شب قدر بیدار نگه‌دارد، همان امری که اکثر مردم حتی درباره نوجوانان و جوانان از آن غافل هستند.


🔴) با توجه به طولانی بودن مراسم احیاء برای کودکان و خسته شدن آنها، همراه داشتن مواد غذایی از سوی والدین ضروری است. البته نباید در این زمینه راه افراط و یا تفریط را پیش گرفت. لذا مناسب است یک بطری آب، مقداری میوه خصوصاً سیب، کمی مواد نشاسته دار مانند نان، کیک و بیسکوئیت و یا مقداری کشمش، همراه والدین باشد. برطرف کردن نیازهای اولیه کودکان که راه خستگی و بهانه گرفتن را ببندد، می‌تواند خاطره بسیار شیرینی را در ذهن آنها به ثبت برساند و موجب شود که تا چند روز درباره این خاطره شیرین با والدین خود گفتگو کنند.


🔴) گرچه اولیای الهی بر بیدار نگه‌داشتن اطفال در شب‌های قدر خصوصاً شب بیست و سوم اصرار ورزیده اند، یقیناً این سفارش به معنای اجبار کودکان به دعا و عبادت و راز و نیاز نیست. بلکه صرف بیدار ماندن آنان موجب خیر و برکت و عنایت ویژه خواهد بود. بنابراین شایسته است برنامه‌ای از طرف والدین ترتیب داده شود که کودکان علاوه بر بیدار ماندن، آزرده نشوند و از این شب‌ها خاطره ناخوشایندی به ذهن نسپارند. مجبور کردن آنها به بیدار ماندن نه تنها اثر مثبتی نخواهد داشت، بلکه کودک با خاطره بدی که به ذهن سپرده است، تا سالیان متمادی از حضور در مراسم احیاء امتناع خواهد ورزید.


🔴) نکته قابل تأمل دیگر تاریک نمودن و خاموش کردن همه چراغ‌های مسجد یا محل مراسم در زمان شروع مناجات و قرآن بر سر گذاردن است. گرچه شاید این عمل به خودی خود مشکلی نداشته باشد، به یقین اطفال بسیاری را از این محیط تاریک، همراه با گریه و ناله می‌ترساند و نه تنها والدین خود را مجبور به ترک مسجد می‌نمایند، بلکه گاه تا مدت‌ها و حتی در نوجوانی و جوانی از این گونه مراسمات دوری خواهند کرد. بنابراین مناسب است نور مسجد به‌خصوص در قسمت بانوان به طور کامل خاموش نشود.


🔴) حوصله کودکان محدود است و در صورت طولانی شدن برنامه احیاء شب‌های قدر موجب می‌شود تا آنها خسته، دل‌زده و مأیوس شوند. حذف موارد غیر ضرور باعث کوتاه شدن مراسم می‌گردد و کودک از اینکه توانسته بدون هیچ مشکلی تا پایان مراسم بیدار بماند، احساس خوشایندی داشته باشد. مهم حضور و بیدار ماندن کودکان در مراسم احیاء است تا این سنت حسنه در ضمیر آنها نهادینه شود، لذا نباید به کودک برای خواندن تمام دعاها و نمازهای وارد شده در این شب‌ها فشار وارد کرد.


🔴) پدر و مادر می‌توانند دعاهای طولانی را تقسیم کنند و هر شب مقداری از آن را با کودک بخوانند تا او خسته نشود.


🔴) مهم‌ترین نکته برای ایجاد انگیزه بیدار ماندن در کودک، حضور همسن‌و‌سالان او در مراسم احیاء است. وقتی کودک در مراسم حاضر شود و ببیند کودکان دیگر نیز همراه والدین خود حضور دارند، احساس خوبی به او دست خواهد داد و انگیزه سرشاری در او ایجاد خواهد شد که تا پایان مراسم بیدار بماند. البته باید مراقب بازیگوشی و شیطنت‌های کودکانه نیز بود.


🔴) مناسب است پدر و مادر بعد از اتمام لیالی قدر برای کودک خود هدیه‌ای قابل توجه تهیه نمایند تا خاطره حضور در این شب‌های معنوی برای او شیرین‌تر شود. البته نباید فضایی ایجاد شود که کودک صرفاً برای دریافت هدیه در مراسم احیاء شرکت کند.


🔴) تدارک مسابقات و سرگرمی‌های مناسب با محتوای شب‌های قدر و قرار دادن جوایز ارزنده موجب خواهد شد کودکان برای شرکت با نشاط در مراسم احیاء شب‌های قدر لحظه شماری کنند.


____________________________________________________________

منابع:

۱) دعائم الاسلام،نعمان بن محمد تمیمی مغربی، دارالمعارف، مصر، ۱۳۸۵ ق، ج ۱، ص ۲۸۲

۲) دعائم الاسلام،نعمان بن محمد تمیمی مغربی، دارالمعارف، مصر، ۱۳۸۵ ق، ج ۱، ص ۲۸۲

همسر زهرا علی* مظهر تقوا علی

ذکر اذانم علی *روح و روانم علی

یار پیمبر علی *فاتح خیبر علی

بحر عدالت علی *قلب شجاعت علی

باب یتیمان علی *شهید قرآن علی

قبله حاجات علی* روح مناجات علی

هادی امت علی *روح امامت علی

امام معصوم علی* شهید مظلوم علی

کعبه سرایت علی* داده خدایت علی


کتاب:انس با قران و اهل بیت علیهم السلام

علی اصغر محمد باقری


مربی شعر را می خواند و بچه ها باید بلند جواب بدهند علی

چند نکته ساده در تربیت فرزند از فرهنگ نیوز

عاقبت فرزندان چشم و دل سیر/پاساژگردی برای کودکان ممنوع

کودکان به دلیل گذر از زندگی نباتی و نگاه های دنیوی، می ترسند و حرص می خورند، اما والدینشان به این ترس و حسادت و حرص خوردن شان می خندند.

گروه اجتماعی فرهنگ نیوز- دکتر سید عبدالرسول علم الهدی: وقتی به چگونگی بزرگ شدن بچه های امروز در فراهم شدن همه امکانات رفاهی زندگی اعم از خوراک و پوشاک تا تفریح و سرگرمی های دیجیتال و کلاس های متنوع توجه کنیم، سوالاتی به ذهن متبادر می شود که:


آیا کودکان امروز ما و جوانان فردا، می توانند لذت قناعت و آرامش را بچشند؟

آیا می توانند عقل معاش داشته باشند؟

آیا می توانند در برابر بالا و پایین شدن های زندگی صبر کرده و طاقت داشته باشند؟

آیا بچه های ما طعم محدودیت ها در زندگی دنیا را چشیده اند؟

بقیه در ادامه مطلب

پوشش مادر جلوی کودک:


کودک و عریانی:


دندان قروچه: