ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

دراسلام فرزند آوری و تربیت فرزند از اصلی ترین کارها است. متاسفانه این مسئله زیاد دربین خودمان جا نیفتاده است . شما توانایی دارید که فرزندی تربیت کنید که بعد از مرگ شما با اعمال که انجام میدهد باعث نوشته شدن ثواب برای شما بشود و یا برعکس باعث شود شما جهنمی شوید . متاسفانه ما اگر متوجه اهمیت تربیت فرزند بودیم این موضوع را درالویت اول همه ی کارهایمان قرار می دادیم. امیرالمومنین (ع)درجنگ صفین درمبارزه با دشمنان بعضی ها را می کشتند وبعضی ها را نه، وقتی بعد از جنگ مالک اشتر از حضرت دلیل کارشان را پرسیدند: حضرت علی(ع) اینگونه پاسخ دادند: تو چیزی را نمیتوانستی ببینی و همین طور می کشتی اما من در اولاد و نسل های بعدی او فرزندی را میبینم که به من و شیعیان من حب و عشق دارد . یکی از اعمال ما تاخر "فرزندان "هستند .دقت کنید چه کسی را می خواهید بعد از خودتان تحویل جامعه دهید ؟چقدر به این موضوع فکر کرده اید؟ به طور مثال "بچه ی شما درس بخواند و در آخر انیشتین بشود ولی اگر ایمان نداشته باشد درس خواندن او چه ارزشی دارد؟! خواهر بزرگوار من، برادر بزرگوار من: باید برای تربیت فرزند کار کرد. به لقمه ای که به بچه ها مید هید اهمیت دهید و فکر کنید .این ها موضوعات اثر گذاری هستند. بارها شده از من پرسیده اند اگر قرار باشد روزی برای آوردن اقا صاحب الزمان و تعجیل در فرج ایشان کاری انجام بدهم اکثر وقت خود را برای سخنرانی بانوان می گذارم . زیرا بانوان تربیت فرزندان را برعهده دارند . اگر زن ها بفهمند یعنی چه؟نسل بعد امام زمان را می آورند . زنان به لحاظ آمار نیمی از جامعه هستند ولی به لحاظ آثار تمام جامعه.

امروزه این جمع شدن شیر خوارگان حسینی یک اتفاق طبیعی نیست که به این صورت جهانی شده است . بنده بارها عرض کرده ام :ما قدرت کار رسانه ای خیلی قوی نداریم اگر زمانی کار به این صورت خیلی خوب و عالی پیش رفت کار خداوند است. بنده بارها این موضوع را عرض کرده ام :"نقطه عطف عاشورا تیری سه شعبه بود که به گلوی مطهر حضرت علی اصغر(ع) اصابت کرد. دشمنان در کربلا برای شهید کردن ها توجیه داشته اند: اگر علی اکبر(ع) را شهید کرده اند: توجیه آنها این بود: جوان رشید آمده می خواهید او را ناز کنیم . اگر عباس بن علی(ع) را شهید کرده اند توجیه انها این بود: یل رشیدی بود او را شهید کردیم. آنها حتی توجیهی برای بستن آب داشته اند : اگر آب به خیمه ها برسد قدرت پیدا خواهند کرد خوب می جنگند و نیروهای ما کشته می شوند. آنها را نکشیم؟! تنها موضوعی که هیچ توجیهی در طول تاریخ ندارد کشتن شش ماهه ابا عبدالله است. آورده اند :که اباعبدالله دوبار در کربلا مستاصل شدند: اولین بار زمانی بود که علی اکبر(ع) را به میدان فرستادند . و دومین بار زمانی بود که علی اصغر را با تیر زده بودند امام نمی دانستند باید چکار کنند ؟ درپایان به این موضوع دقت داشته باشید به این شعاری که در این مجلس می دهید .سعی کنید فقط شعار نباشد که من فرزندم را نذر آقا صاحب الزمان(عج) می کنم. فرزندتان را نذر کنید و از خداوند بخواهید که تربیت فرزندتان را بر عهده بگیرد و به شما کمک کند . وقتی به حرم امام رضا(ع) می روید فرزندتان را روبه روی حرم بگیرید و از امام رضا بخواهید که به شما و فرزندتان عنایتی کند و در تربیت فرزندتان شما را یاری بکند. از ته دل بخواهید تا خداوند فرزندانتان را سرباز امام زمان حی و حاضرمان قرار دهد. اگر اقا صاحب الزمان(عج) سرباز نداشته باشد سال 61هجری شمسی تکرار خواهد شد. اگر سربازی نباشد ظهوری شکل نخواهد گرفت چون خواست واراده خداوند بر این است که عاشورا دیگر تکرار نشود.به این موضوع عزیزان دقت کنید.
علی اکبر رائفی پور

ُسلام

پوشه ضمیمه شده مجموعه ایست از کاردستی، بازی، رنگ آمیزی و... از سایت های مختلف مانند برنامه مهد حضرت رقیه سلام الله علیها، بنیاد سفینه، سرباز کوچک، بوستان نور، خاله لیلا و...

دریافت

کودک و نوجوان و عاشورا

یکی از جلوه های باشکوه حرکت کاروان امام حسین علیه السلام ، حضور کودکان همراه امام حسین علیه السلام و خاندان مکرم ایشان است. این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین علیه السلام رنگ و بوی خاصی بخشید. برخی از این جلوه ها عبارتند از:

علی اصغر علیه السلام

یکی از فرزندان امام حسین علیه السلام نوزاد شیرخواری بود که از تشنگی در روز عاشورا بی تاب شده بود. امام، خطاب به دشمن فرمود: «از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده است. نمی بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟» در «نفس المهموم» آمده است که فرمود: «اِنْ لَمْ تَرْحَمُوُنی فَاْرحَمُوا هَذَا الطِّفْل» و در حال گفت وگو بود که تیری از کمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر را درید. امام حسین علیه السلام خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید.

رقیه

دختر سه یا چهار ساله ابا عبداللّه الحسین علیه السلام است که در سفر کربلا، همراه اسیران اهل بیت بود و در شام، شبی، پدر را به خواب دید و پس از بیدار شدن بسیار گریست و بی تابی کرد. خبر به یزید رسید. به دستور او، سر مهطر امام علیه السلام را نزد او بردند. رقیه از این منظره، بیشتر ناراحت و رنجور شد و همان روزها در خرابه شام (که محل اقامت موقت اهل بیت علیهم السلام بود) جان داد.

امام محمدباقر علیه السلام

تنها فرزند امام سجاد علیه السلام بود. مادر بزرگوارش، فاطمه دختر امام حسن مجتبی علیه السلام معروف به ام عبدالله است. در کربلا، سه سال و نیم بیشتر نداشت و حوداث خونین عاشورا و دوران اسارت را در حافظه خویش ثبت کرد.

قاسم بن الحسن

نوجوانی نابالغ بود که روز عاشورا در کربلا حضور داشت. وی فرزند امام حسن علیه السلام بود و برخی مادرش را رمله و برخی نفیله می دانند. وی با اصرار زیاد، عمویش حسین علیه السلام را راضی کرد تا به میدان برود.

حمید بن مسلم می گوید:

«در این گیر و دار بودیم که دیدم پسرکی به سوی ما می آید که چهره اش همانند پاره ماه بود. در دستش، شمشیری و در تنش، پیراهنی و اِزاری و نعلینی پوشیده بود که بند یکی از آن دو پاره بود و فراموش نمی کنم که آن بند کفش پای چپش بود. عمرو بن سعید بن نفیل ازدی از وی چون او را دید، گفت: «به خدا سوگند! اکنون بر او حمله می برم.» به او گفتم: «سبحان الله! تو از این کار چه هدفی داری؟ همان کسانی که دور او را گرفته اند و حتی یک نفر از ایشان را باقی نمی گذارند، او را کفایت می کنند.» گفت: «به خدا سوگند! من بر او حمله خواهم کرد». سپس بر او حمله کرد و پیش از آنکه این نوجوان روی برگرداند، با شمشیر چنان بر سرش کوبید که فرقش شکافته شد. پسرک با صورت به زمین افتاد و فریاد زد: «ای عمو جان!» و با این کلمه از حسین علیه السلام یاری خواست.

در زیارت ناحیه مقدسه درباره وی چنین آمده است:

«سلام بر قاسم، پسر امام حسن علیه السلام ، آن نوجوانی که دشمن فرقش را شکافت و لباس جنگی اش را ربود. آن گاه که عمویش، حسین علیه السلام را به کمک طلبید، مانند بازِ تیزپروازی بر بالین او حاضر شد. در این هنگام، امام فرمود: «از رحمت خدا دور باشند قومی که تو را کشتند. آنان که جد و پدر بزرگوار تو در روز قیامت، دشمنشان است».

سپس حسین علیه السلام پیکر او را از زمین برداشت و به سینه چسبانید و به جانب خیمه ها برد، درحالی که پاهای آن نوجوان، به زمین کشیده می شد و در کنار فرزند جوانش علی اکبر و دیگر شهیدان خاندان خویش بر زمین نهاد.

عبد اللّه بن حسن بن علی علیه السلام

وی نوجوان ۱۱ ساله و فرزند امام حسن مجتبی علیه السلام بود که روز عاشورا وقتی دید سید الشهداء علیه السلام بر زمین افتاده است، برای دفاع از عموی مظلومش به سوی میدان شتافت و جنگید و عده ای را کشت و با تیغ بحر بن کعب به شهادت رسید. برخی هم نقل کرده اند، حرمله با شمشیر، دست او را که در آغوش عمویش حسین علیه السلام قرار گرفته بود، برید و همان جا شهیدش کرد.