ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹


⚜ پیامبر عظیم‌الشّأن در انتهای خطبه غدیر می‌فرمایند:


«مَعَاشِرَ النَّاسِ‏ إِنِّی‏ أَدَعُهَا إِمَامَةً وَ وِرَاثَةً فِی عَقِبِی إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» 

من امامت را در ذریّه خودم تا روز قیامت باقی گذاشتم.


«وَ قَدْ بَلَّغْتُ مَا أُمِرْتُ بِتَبْلِیغِهِ» 

من آنچه گفتنی بود و مأموریت داشتم انجام بدهم (تبلیغ رسالت)، انجام دادم.


«حُجَّةً عَلَى کُلِّ حَاضِرٍ وَ غَائِبٍ» 

چه کسی که این‌جا حاضر است و چه غائب.


«وَ عَلَى کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یَشْهَدْ وُلِدَ أَوْ لَمْ یُولَدْ» 

چه آن‌هایی که متولد شدند و چه آن‌ها که در آینده می‌آیند که جای عذر برای کسی باقی نماند.


«فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» 

حاضر باید این را به غائب و پدران هم به فرزندانشان، این را ابلاغ کنند.


🔻علّامه امینی بیان می‌کند: 

یک زمانی سادات و بعضی از مؤمنین، این خطبه غدیر را حفظ بودند و بر فرزندانشان هم فرض می‌کردند که این را حفظ کنند. لذا حفظ خطبه غدیر خیلی برکات دارد. 


🔻آیت‌الله العظمی آسیّد ابوالحسن اصفهانی بیان فرمودند: 

هر کس خطبه غدیر را حفظ کند و حداقل ماهی یکبار بخواند، یکی از خصایص آن این است که نسل او، طاهرِ طاهر می‌ماند؛ یعنی بعضی از شبهاتی که پیش می‌آید (مانند لقمه‌ای که در جایی خورده می‌شود و همان باعث نطفه می‌شود، امّا معلوم نیست غذای آن طرف چه بوده است)، محفوظ می‌ماند.

دریافت


منبع: عمو روحانی

در داخل اتوبوس مى‏توان سرگرمى‏هاى مختلفى اجرا نمود مانند موارد زیر: 


الف) خواندن سرودهاى جمعى که در بخش سرودها آمده است. 

ب) ذکر نکته‏ ها و پیام‏هاى کوتاه به وسیله مربى همراه. ج) لطیفه گویى به وسیله مربیان و دانش‏آموزان. 

د) برنامه چرابراى اینکه؟ به این صورت که، مربى از مسافران اتوبوس مى‏خواهد نیمى از آنها مثلاً دست راست اتوبوس با ذکر نام یک سؤال بنویسند و مسافران دست چپ اتوبوس هر یک با ذکر نام خود جواب یک سؤال فرضى را بنویسند. پس از نوشته شدن سؤال و جواب‏ها، مربى سؤال‏ها و جواب‏ها را به ترتیب مى‏خواند؛ اگر هر یک از سؤال‏ها و جواب‏ها متناسب هم بودند، مربى کنار مى‏گذارد و به متناسب‏ترین آنها امتیاز مى‏دهد که این برنامه ضمن این‏که یک سرگرمى است نوعى مسابقه نیز هست. 

ه) خاطره گویى که در بخش شیرین کارى‏ها آمده است.

و) مربى نام شهرهاى ایران را بر زبان مى‏آورد و شرکت کنندگان باید سوغاتى آن شهرها را بگویند. 


این شخصیت‏ها در کدام شهرند؟ 

احمدبن موسى؟ شیراز. بوعلى سینا؟ همدان. 

شیخ بهایى؟ مشهد. حافظ؟ شیراز. 

فردوسى؟ طوس. دعبل؟ شوش (شاعر زمان امام رضاعلیه السلام). 

عمر خیام؟ نیشابور. مدرّس؟ کاشمر. 

امام خمینى؟ تهران. کمال الملک؟ نیشابور. 

نواب صفوى؟ قم. شیخ فضل اللَّه نورى؟ قم. 

پروین اعتصامى؟ قم. شهید مطهرى؟ قم. 

میرزا کوچک خان؟ رشت. کدام درست است؟ 

یکى از برنامه‏هاى سازنده اى که در داخل اتوبوس‏ها و فضاهاى دیگر اردویى مناسب است اجرا شود سؤال‏هایى است که دانش‏آموزان باید پاسخ دهند و مربى توضیح بدهد و آن به شرح زیر است. اردو با یاد خدا یا بدون یاد خدا؟ 

ما براى بازى یا بازى براى ما؟ 

ما براى ورزش یا ورزش براى ما؟ بخوریم تا بمانیم یا بمانیم تا بخوریم؟ 

ما از دیگران عبرت بگیریم یا دیگران از ما عبرت بگیرند؟ خشنودى مردم یا خشنودى خدا؟ 

طول عمر یا عرض عمر؟ پرخوابى و کسلى یا کم خوابى و تلاش؟ 

حفظ عمل یا اصل عمل؟ نماز بخوانیم یا براى ما بخوانند؟ 

دین دارى یا دین دانى؟ معماهاى شهرها و کشورها 


* کشورهاى همسایه ایران کدامند؟ * نام کشورها را بگویید تا بچه‏ها پایتخت آن کشورها را بگویند.

* 32 شهر ایران را به ترتیب الفبا نام ببرید. * نام استان‏هاى کشور را بگویید و باید بچه‏ها خصوصیات آن استان‏ها را بگویند. 

* نام استان‏هاى کشور را بگویند و بچه‏ها مرکز آنها را بگویند. * آن چیست که از شهرى به شهر دیگر مى‏رود ولى مسافر نمى‏برد؟ 

جواب: جادّه.

* دو شهر از استان خراسان جنوبى که به معناى خاک است کدامند؟ جواب: تربت حیدریه و تربت جام.


📚منبع: روش اردوداری -محمود اکبری





صوت شعر داخل کتاب قطرات شادی