ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

لا تَباغَضُوا

با یکدیگر دشمنی نکنید.                      الحکم من کلام الامام امیرالمؤمنین علی ع ،۹۰

یاور و یار هم باشید        دوستی¬ها را کم نکنید

دل¬ها را نزدیک بکنید       دشمنی با هم نکنید

 

........................

فَکِّر ثُمَّ تَکَلَّم

بیندیش،سپس سخن بگو.           عیون الحکم و المواعظ،۶۰۸۴

ای گل خوشبوی من       همیشه پیش از سخن

خوب بیندیش و بعد       حرف خودت را بزن

 

......................

 اِرحَم تُرحَم

به دیگران مهربانی کن تا به تو مهربانی کنند.                   بحار ج۷۴ص۱۰۰

مهربانی کن به این      مهربانی کن به آن

تا همه مثل خودت      با تو باشند مهربان

 

.........................

اَقِل تُقَل

از خطای دیگران در گذر تا از خطای تو درگذرند.              غررالحکم ج۲ص۱۷۲

از خطای این و آن       در گذر ای مهربان

از خطایت بگذرند       خیلی آسان دیگران

     

منبع:باغ گل امام علی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی