ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

روش تربیتی مونته‌سوری را قبول نداریم؛ مهدهایی که این روش را به کار بگیرند تعطیل می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بهزیستی با بیان این‌که با توجه به ظرفیت‌های دینی و اسلامی نیازی به روش‌های وارداتی برای تربیت کودکان خود نداریم، گفت: روش تربیتی مونته‌سوری را قبول نداریم و مهدهایی که این روش را به کار بگیرند تعطیل می‌شوند.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی در خصوص به کارگیری روش تربیتی مونته‌سوری در برخی مهدهای کودک، اظهار داشت: مونته‌سوری یک زبان و ادبیاتی است که در مهدهای کودک ما وجود ندارد و اگر مصادیق آن را به ما گزارش کنید قول می‌دهیم ظرف 48 آن مهدکودک را تعطیل کنیم چنان‌چه سه مهدکودک در تهران که این روش را اجرا می‌کردند، تعطیل کردیم.

وی ادامه داد:‌ ما اعتقاد داریم که در کشور با توجه به ظرفیت‌های بومی، دینی و اسلامی نیازی به روش‌های وارداتی برای آموزش و تربیت کودکان خود نداریم و این را ابلاغ کردیم، اخیرا با بزرگان حوزه تربیت و آموزش از جمله آقای قرائتی جلسات مکرری داشتیم که منجر به تولید کتاب‌های ده‌گانه تربیتی شد که مخصوص کودکان، والدین و مربیان مهدهاست و تمام مهدها موظفند که فقط از این کتاب‌ها برای آموزش استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این کتاب‌‌ها مبتنی بر رویکرد دینی و قرآنی است، چند تن از فقها و استادان حوزه علمیه آن‌ها را مورد تأیید قرار دادند، به هیچ وجه روش مونته‌سوری را قبول نداریم و هر فردی اعم از مدیر یا مربی مهدکودک که بخواهد روش‌های مختلف مثل این روش را پیاده کند با تمام ظرفیت با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به دطیف پرورش، تربیت و  ‌آموزش اعتقاد داریم یعنی صرفاً موضوع آموزش نیست و همزمان کودک باید آموزش و تربیت را داشته باشد، مدنظر ما فرآیند رشد و نمو است اما بهترین حالت برای این سن آغوش والدین بوده و آز آن‌ها می‌خواهیم اگر توان این کار را دارند خود از کودک خود مراقبت کنند.

هاشمی گفت: در راستای تربیت به روش دینی و اسلامی امسال برنامه یاوران نماز برای 30 هزار مربی اجرا شد و بر این اساس هر مهدکودک باید یک مربی قرآنی و با عنوان یاور نماز داشته باشد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی