ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

عوامل ناباروری و درمان آن:

باید دانست که زن و مرد، در یک صورت، برای همیشه عقیم بوده و باید از بچه‌دار شدن ناامید باشند و آن در صورتی است که زن روی زهار خود (زیر شکم) و مرد روی آلت خود (روی عانه) موی نداشته باشند.
در غیر این صورت (در صورت وجود موی) ایندو، استعداد باروری را دارند و عقیم نمی‌باشند و تنها موانعی موجب عدم باروری شده است. این عوامل می‌تواند از این قرار باشد:
۱) ضعف اسپرم و تخمک ۲) کمی تعداد اسپرم و تخمک ۳) راه‌بندان در زهدان زن ۴) انسداد لوله‌های رساننده‌ی اسپرم و تخمک ۵) غلبه گرمی شدید که موجب سوخته شدن اسپرم و تخمک می‌شود. ۶) سردی شدید که موجب ناتوان شدن تخمک و اسپرم می‌شود. ۷) سردی شدید رحم زن که نطفه را بارور نمی‌سازد، وجود عارضه‌هایی مثل عفونت و کیست در رحم و تخمدان زن، ۸) کوچکی آلت مرد، که اسپرم را به رحم نمی‌رساند ۹) سوء مزاج زهدان و ….
گاهی هیچ یک از عارضه‌های فوق وجود ندارد و تنها علت عدم باروری، وجود ناامیدی و استرس و اضطراب و غم و اندوه در زن می‌باشد، مخصوصاً اگر موردی مبنی بر وجود اشکال در امر باروری وجود داشته باشد، یا حرف و حدیث دیگران و اطرافیان که همین حالت روانی پریشانی که به زن روی می‌آورد می‌تواند، مانع باروری وی شود، اگر چه هیچ اشکالی در دستگاه‌های زن و مرد وجود نداشته باشد. و تو باید به این نکته اهمیت دهی.
یکی از عوامل دیگر نازایی و ناباروری در مرد و زن، اعمال پزشکی طب کلاسیک می‌باشد. داروهای قوی و بسیار مُضر و انواع آمپول‌ها، مخصوصاً، اعمال جراحی مثل بیماری واریکوسل، جراحی رحم، جراحی کیست و امثال اینها، که خطر ناباروری همیشگی را به دنبال خواهد داشت، چرا که در اعمال جراحی در نقاط حساس و پُرعصب و مویرگ، خطر قطع مویرگ و عصبهایی را که به چشم نمی‌آید و در طب کلاسیک اهمیت ندارد، ولی در اصل عهده دار کاری در زمینه باروری را داراست، خواهد بود. و این‌ گونه عارضه‌ها که بر اثر دست کاری شدن و از حالت طبیعی بیرون آوردن عضو، روی می‌دهد، معمولاً قابل جبران نخواهد بود.


بقیه مقاله را در ادامه مطلب بخوانید.

علت شایع ناباروری:

امروزه عمده علت ناباروری در زن و مرد، غلبه سردی می‌باشد، در مردان، غلبه سردی، ناتوانی و ضعف اسپرم را به دنبال دارد و در زنها، غلبه‌ی سردی علاوه بر مورد مذکور، رحم را سرد کرده، و رحم سرد نمی‌تواند نطفه را گرم کرده و بارور کند، مثل پرنده‌ای که با بدن سرد روی تخم‌ها می‌خوابد که این کار، باعث جوجه شدن تخمها نخواهد شد. و علت سردی زیاد بدن در این عصر، استفاده از غذاهایی می‌باشد که در زیر توضیح داده می شود:
۱) تمام غذاهای آماده و کارخانه‌ای ۲) تمام مواد غذایی که در تکوین و تهیه‌ی آن از مواد شیمیایی و نگه‌دارنده‌ها استفاده شده است ۳) گوشت گاو و گوساله (بجز گوساله بسیار جوان) ۴) غذاهای فریز شده و از شب مانده شده ۵) لبنیات مخصوصاً ماست و دوغ تُرش ۶) انواع ترش مزه‌ها مخصوصاً سرکه، آبغوره، و مخصوصاً سرکه‌های شیمیایی کارخانه‌ای ۷) ماکارانی ۸) روغن نباتی جامد و مایع ۹) سرخ کردنی با روغن نباتی ۱۰) استفاده از بویهای شیمیایی مثل ادکلن و عطر مصنوعی و انواع اسانسها و خوشبو کننده‌های مصنوعی (توجه کنید که استشمام بویها در زنان، سریعاً به رحم آنها منتقل می‌شود) ۱۱) موسیقیهای تند مثل انواع جاز و موسیقی پاپ، رپ و… ۱۲) اندوه و غم فراوان ۱۳) بی‌تقوایی و ملزم نبودن به واجبات و ترک محرمات ۱۴) غذاهای حرام ۱۵) برنج و عدس (بدون مصلماتی مثل کشمش و خرما) ۱۶) سبزی گشنیز (که برای زنان مخصوصاً دختران جوان، عقیم کننده است) ۱۷) رُبّ نارنج ۱۸) میوه‌های کال ۱۹) پُر خوری و بَد خوری (که به شدت سردی بدن را موجب می‌شود) ۲۰) گرسنگی مفرط ۲۱) روزه گرفتن بدون خوردن سحری ۲۲) تماس زیاد بدن و رحم با آب سرد مثل استفاده زیاد از استخر شنا ۲۳) خیار و گوجه و کاهو و هندوانه ۲۴) مواد مخدر ۲۵) کافور ۲۶) آب یخ (مخصوصاً اگر قالب یخ را در آب اندازند) و بستنی‌ها
موارد ذکر شده در نازایی خانمها نقش اصلی را در این زمان به عهده دارد، و در آقایان هم مؤثر است. اما نه به اندازه‌ی خانمها، مخصوصاً اگر مزاج طبیعت زن و مرد، سرد باشد (سودآوری یا بلغمی) این موارد، تأثیر مضاعفی در ناباروری خواهد داشت.


(غذاهای گرم مزاج برای تقویت اندام تناسلی در مرد و زن در صورت غلبه سردی):
۱) عسل ۲) کشمش ۳) خرما ۴)زیره ۵) نخودآب برای مردان ۶)رازیانه و عرق رازیانه برای زنان ۷) کرفس ۸) روغن حیوانی گاو ۹) گوشت گوسفند و مرغ ۱۰) زنجبیل و فلفل برای افراد بلغمی مزاج ۱۱) مالیدن روغن‌های گرم به بدن ۱۲) استفاده از عطرهای طبیعی گرم ۱۳) تخم مرغ عسلی ۱۴) پیاز ۱۵) روغن و خود زیتون ۱۶) ورزش ۱۷) تعادل در خوراک و خواب ۱۸) عدم خواب روزانه ۱۹) دستورات شرعی و عبادت و ذکر و تلاوت قرآن. ۲۰) باد کش گرم و خشک کل بدن مخصوصاً زیر شکم و پشت ۲۱) بادام و انجیر و گردو و نخودچی و پسته ۲۲) شربت عسل + گلاب + زعفران و کمی سرکه طبیعی انگور و آب ۲۳) نعناع و پونه و سبزی تره


«از کجا بدانیم که در مورد ناباروری، مقصر مرد است یا زن»
حکما چندین راهکار را برای مشخص شدن مقصر ارائه داده‌اند، که بهترین و ساده‌ترین آنها این امر می‌باشد:

  1. زن و مرد، نطفه‌ی خود را داخل آب بیندازند، هر نطفه که به زیر آب رفت، سالم و آنکه روی آب ماند، مقصر اوست.
  2. زن، قیفی به زهدان خود بردارد (قسمت لوله‌ی قیف را داخل رحم کند) و عطری خوشبو را زیر قیف بخور دهد (بخور عطر به داخل زهدان برود) اگر عطر و طعم بخور به دهان زن برسد، زن سالم است. یا اینکه زن سیر را به صورت شیاف به خود بردارد، اگر طعم و بوی سیر به دهان وی برسد، زهدان زن سالم است و انسداد و گرفتگی ندارد. در غیر این صورت مجرای زهدان بسته شده است.

اگر زن هیچ یک از این دو مورد اشکال را نداشته باشد، باید مداوا روی مرد انجام شود. و هر یک از این دو مورد، اگر در زن باشد، باید مداوا شود، مورد اولی معمولاً از غلبه‌ سردی و رطوبت و یا ضعف شدید بدنی می‌باشد و مورد دوم انسداد مجاری زهدان است که به راحتی قابل معالجه است.
نکاتی دیگر:
اگر زن بعد از پاک شدن از خون حیض، دهانه‌ی زهدانش رطوبی باشد، (از دهانه‌ی زهدان رطوبت بیرون بیاید) این زن، باردار نمی‌شود، چرا که رطوبت زیاد در زهدان، نطفه و جنین را می‌لغزاند و اگر باردار هم بشود، قبل متولد شدن فرزند، جنین سقط می‌شود.
و در آخر، سردی زیاد، گرمی زیاد، رطوبت زیاد، چاقی زیاد، ضعف جسمانی زیاد، لاغری زیاد، کوچکی آلت، همگی عامل نازایی و ناباروری می‌باشند که باید عامل اصلی را، طبیب سنتی اسلامی مجرب، شناسایی کرده و درمان نماید.


منبع: مهر طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی