ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

تسنیم نوشت:

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به نقش مربیان مهدهای کودک در سرمایه‌گذاری فرهنگی و معنوی در کودکان خطاب به آن‌ها گفت: دست کودکان را در دست خدا بگذارید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جشنواره یاوران نماز با موضوع ترویج فرهنگ نماز در کودکی، تضمین جامعه اسلامی اظهار داشت: مربیان مهدهای کودک می‌توانند در نسلی نو و پاک که امانت‌های الهی هستند سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: سعی کنید رابطه خود را با خدا تقویت کنید، خدا را به کودکان معرفی کنید اگر نعمت‌های خدا را به کودکان یادآوری کنید در آن صورت نیاز به تبلیغ نماز ندارید چرا که خود کودکان به نماز مشتاق می‌شوند؛ مربیان در مهدهای کودک مقابل کودکان نماز بخوانند در این صورت کودکان خود به خود به نماز روی می‌آورند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین خطاب به مربیان مهدهای کودک گفت: سعی کنید در این حوزه مطالعات مستمر داشته باشید و مطالبی مانند شعر و سرود و داستان که به کودکان یاد می‌دهید معنا داشته باشد.

قرائتی با اشاره به تأثیرات نماز در ابعاد مختلف زندگی انسان تصریح کرد: اگر نماز را به کودکان یاد دهید تمام کمالات به آن‌ها منتقل می‌شود مربیان مهدهای کودک نخستین گام تعلیم و تربیت هستند سعی کنید با مطالعه مستمر و تماس با اسلام شناسان خود را در این حوزه تقویت کنید.

وی در پایان گفت: در حوزه فرهنگی و معنوی در کودکان سرمایه‌گذاری کنید و دست آن‌ها را در دست خدا بگذارید.

به گزارش تسنیم، همچنین در این مراسم همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: مهدهای کودک یکی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی هستند و مربیان کلیددار تحویل فرزندان متعالی به جامعه هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله بهزیستی در حوزه مهدکودک گفت: سازمان بهزیستی گستره فعالیتی وسیعی دارد و در این بستر مهدهای کودک یکی از اولویت‌ها هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: پیوند بین سازمان بهزیستی و ستاد اقامه نماز کلید خورده و نشست تخصصی که در قم برگزار شد فاز اول این برنامه بود. جشنواره امروز نیز شروع یک برنامه نوین است چرا که فرزندان ما در حوزه آموزش و تربیت فرهنگی و معنوی نیازهای خاص خود را دارند.

هاشمی تصریح کرد: عنوان جشنواره امروز شفاف است، اگر می‌خواهیم فرزندان ما یاوران نماز باشند باید خود به این حوزه باورمند بوده و آموزش را از خودمان شروع کنیم.

وی بیان کرد:در آموزش‌های سیره نبوی نیز صریح‌ترین قسمت درس نماز است و با صراحت از انسان خواسته شده نماز بخواند چرا که نماز از فحشا و منکرات جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مهدهای کودک در ایران اسلامی یک موضوع حائز اهمیت است خطاب به مربیان گفت: از شما می‌خواهم ما را در این مسیر همراهی کنید و مراقب باشید چرا که یک اتفاق در یک مهدکودک باعث رسیدن تشعشعات آن به سایر مهدهای کودک می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی