ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

پیامبر(ص) برای ضعفی که دارد به خدا پناه می بردند/ «اعیذک بالله»

«کسا یمانی» یعنی پیامبر(ص) هم لباس خارجی خوب داشتند و هم بارها آن را استفاده می کردند که معروف بوده که راحت آدرس آن را می دهند.

با توجه به سوره مدثر و ... نشان می دهد از یک سو و از سوی دیگر این که صورت پیامبر(ص) مانند ماه می درخشیده نشان می دهد بیماری جسمانی نبوده است و احتمالا ناشی از حالات بعد از وحی بود است.

بارها در حدیث اجازه گرفته می شود. نوه از پدربزرگ اجازه می گیرد. جبرییل یک بار از خدا اجازه می گیرد و دوباره از پیامبر(ص) اجازه می گیرد. این نشان می دهد که در حانواده اسلامی اجازه باید خیلی جاری باشد.

در حدیث پیامبر(ص) با صفات مختلف نامبرده شدند.

حضرت علی(ع) به حضرت زهرا(س) می گویند: دختر پیامبر / این نشان می دهد که حضرت زهرا (س) خودشان و خانواده شان مورد تکریم همسر هستند.

درباره حضرت علی(ع) نیز صفات و توصیفات متنوع ی در حدیث آمده است.

حضرت زهرا(س) به حضرت علی(ع) می گویند: فرزندان تو و نمی گویند که فرزندانمان این یعنی ولایت پدر بر رفرزندان را تاکید دارند.

به جایگاه اهل بیت به صورت خاص اینجا تاکید می شود.

در بخش دوم دعا خداوند به ملایکه  معرفی می کند که همه مخلوقات را برای محبت پنج تن آفریدم.

محوریت فاطمه(س) در اهل بیت بسیار تاکید شده است هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها

با همه اهمیت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)اینجا به اهمیت پیامبر(ص) اشاره می شود که از ایشان سوال می پرسند و ایشان درباره اهمیت حدیث کسا گفته می شود.

همه افراد که وارد می شوند به حضرت زهرا(س) سلام کنند. کسانی که وارد می شوند سلام کننده هستند و حضرت زهرا(س) جوابی مبسوط در جواب سلامها می دهند.

در پاسخگویی به حسنین عدالت برقرار می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی