ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

روایات زیادی در مورد زمان انعقاد نطفه وارد شده است که توجه به این زمان ها می تواند دعایی برای فرزند محسوب شود. در اینجا برای نمونه چند روایت را بیان می کنیم. از سفارشهای پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام: ای علی! اگر در شب پنج شنبه با همسرت نزدیکی کردی و میانتان فرزندی تقدیر شد، حکمرانی از حکمرانان یا عالمی از عالمان خواهد بود، و اگر در روز پنج شنبه، به هنگام برگشتن خورشید از میانه آسمان با او نزدیکی کردی و میانتان فرزندی تقدیر شد، تا گاه پیری اش شیطان به او نزدیک نخواهد شد و انسانی راست و درست خواهد بود و خداوند سلامت دین و دنیا را روزی او خواهد ساخت. ای علی! اگر شب جمعه با او نزدیکی کردی و میانتان فرزندی تقدیر شد، سخنوری خوش گوی و پر زبان خواهد  بود. و اگر در  روز جمعه، پس از عصرگاهان با او نزدیکی کردی و میانتان فرزندی تقدیر شد، ناموری سر شناش و آگاه خواهد بود . اگر هم در شب جمعه، پس از نماز عشاء با او نزدیکی کردی، امید است، یکی از ابدال باشد.


همچنین امام رضاعلیه السلام فرمود:  عمل جماع را در آخر شب انجام دهید. زیرا برای بدن صالح تر و مایه امید بیش تر و ذکاوت بیش تر برای فرزند می باشد[1].


از سوی دیگر زمان ولادت اهل بیت علیهم السلام به عنوان نعمتی بزرگ و ذخیره ای آسمانی در اختیار ما قرار دارد. می توان با احتساب مدت وقوف جنین در رحم، زمان تقریبی تولد فرزند خود را در زمان تولد امام عمصوم قرار داد. این کار علاوه بر اظهار محبت به امام می تواند ما و فرزندان ما را در کنف و حمایت اهل بیت علیهم السلام قرار دهد. نیت این کار اثرات القایی فراوانی در انتقال محبت اهل بیت علیهم السلام در فرزندان ما دارد. راوی گوید از حضرت امام صادق علیه لسلام شنیدم فرمود در شبی که امام متولد می شود، هیچ فرزندی متولد نخواهد شد مگر اینکه مومن است. اگر در بلاد کفر نیز متولد شود خداوند او را به ایمان رهبری می کند به برکت امام علیه السلام.



[1] سفینه البحار، ج 1، ص 181

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی