ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

سور قرآنی:

از امام صادقعلیه السلام روایت شده است: اگر سوره ی آل عمران را نوشته و زن نازا آن را به همراه خود داشته باشد، به اذن خدا باردار می شود و اگر فرد تنگدست آنرا به همراه داشته باشد، خداوند امرش را آسان کرده و روزی اش می دهد[1]. همچنین از آثار خواندن سوره ی مریم، به دست آوردن ثروت و فرزند ذکر شده است و از ابان بن عثمان نقل شده که حضرت صادقعلیه السلام فرمودند: هر کس به خواندن سوره مریم مداومت کند، نمیرد تا اینکه برسد به آنچه او را بی نیاز سازد، از جان و مال و فرزند[2]. هر که بین نماز صبح و نافله اش سوره ی حمد را 41 مرتبه چهل روز بدون فاصله بخواند، خداوند حاجت او را برآورده مى کند؛ حتى اگر به نیت اولاد باشد، اولاد روزى او مى کند[3].

اگر کسی را فرزند نباشد، زن و شوهر هر دو روزه دارند و وقت افطار غسل کند و یکبار سوره ی مبارکه ی مزمّل را به آب بخوانند، هر دو از آن بخورند، فرزند حاصل شود[4].



[1] کنز العمّال، حدیث 2544

[2] درمان با قرآن، ص56

[3] المخازن، ص430

[4] بحر الغرائب، ص35


انگشتری:

کسی به حضرت امام على النقىعلیه السلام عرض کرد که داراى فرزند نمی شود، حضرت تبسم نمود و فرمود: انگشترى با نگین فیروزه بگیر و بر آن نقش کن: «رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ‏» راوى گفت پس چنین کردم و یک سال بر من نگذشت تا اینکه بمن فرزند پسرى عنایت گردید[1].

باید توجه داشت که یکی از عوامل مستجاب نشدن افراد جهت فرزند دار شدن، انجام گناه و زبان فحاش است. در روایتی از امام صادقعلیه السلام آمده: مردى از بنى اسرائیل براى این که خدا به او پسرى دهد سه سال دعا مى‏کرد؛ وقتى دید خداى تعالى او را اجابت نمى‏کند، عرضه داشت: خدایا آیا من از تو دورم که سخن مرا نمى‏شنوى یا این که من به تو نزدیکم و تو مى‏شنوى ولى اجابت نمى‏کنى؟ کسى در خوابش آمد و به او گفت: تو از سه سال تاکنون خداى را با زبانى فحّاش و دلى گناهکار و قلبى سرکش و نیّتى آلوده مى‏خوانى؛ از فحشت دست بردار و دل خویش را پاک نما و نیت خویش را درست کن (آنگاه دعا کن) مرد یک سال چنان کرد خداى تعالى به او پسرى داد[2].



[1] مسند الإمام الرضاعلیه السلام، ج‏2، ص366

[2] بحار الأنوار ، ج‏58، ص 172

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی