ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

از جمله خواص سوره انشقاق، کمتر شدن درد زایمان ذکر شده است. رسول اکرم صلی الله علیه و آله: اگر سوره انشقاق را بنویسند و بر زن سخت زا بیاویزند، به سرعت زایمان می نماید و اگر بر او تلاوت کنند نیز به سرعت زایمان می کند. ایضاً از امام صادقعلیه السلام منقول است که سوره انشقاق را به جهت آسانی وضع حمل هفت بار بخواند.

و نیز از حضرت امام صادقعلیه السلام روایت است که سوره آل عمران را بنویسد و زن حامله آن را با خود داشته باشد، وضع حمل بر او آسان می گردد و همچنین در روایت است: هرگاه زایمان بر زن سخت شد، در کنارش سوره قدر را زیاد قرائت کنید[1]. در مصباح شیخ کفعمی(ره) است که آویزان نمودن سوره مبارکه واقعه زایمان را آسان می گرداند.

از پیامبراکرمصلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: اگر سوره ذاریات را در ظرفی چینی یا بلوری بنویسند و پس از شستن از آبش بنوشند، خوف و ترس از او برداشته می شود و اگر بر زن بارداری که سخت زایمان می کند بیاویزند، به زودی زایمان می کند. همچنین فرمود: اگر سورة ذاریات، بر زن حامله خوانده شود، حملش آسان می شود[2].

منقول است اگر زنی را وضع حمل دشوار شود، سوره انشراح را بر روی مس(مثل کاسه ی مسی) بنویسد و بشوید و بدهد که آن زن بخورد، وضع حمل برای او آسان می شود.

اسماء الله:

ذکر «یا متینُ» برای آسانی حمل زن موثر است. و اگر زن حامله به ذکر «مُبدِیءُ»، مداومت نماید به آسانی وضع حمل شود. و نیز حضرت امام رضاعلیه السلام فرمودند هر زنی که در حالت حیض یا نفاس اسم مبارکه «متعالی» را بسیار گوید، از همه ی آفتها به خصوص از استحاضه ایمن گردد[3].


فایل ورد دعاهای آویختنی را می توانید از اینجا دانلود کنید. پرینت پشت و رو باید گرفته شود و حاشیه سفید بریده شود و به گردن آویخته شود.

دریافت

دعاهایی که به ران و یا کمر آویخته می شود در این فایل آورده نشده.



[1] الدعوات، ص201

[2] تفسیر البرهان، ج4 ، ص457

[3] خواص و مفاهیم اسماء الله الحسنی، ص74

نظرات  (۴)

سلام
خیلی عالی بود.مخصوصا دعاهای آویختنی.هفت ماهه باردار هستم.التماس دعای ویژه
سلام
ممنون از مطالب مفیدتون آرامش و به من هدیه دادین.ماه هشتم هستم برام دعا کنید ممنونم.
خیلی ممنونم ماه نهم هستم التماس دعا
خیلی خیلی خیلی ممنون
دعاتون میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی