ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

١-روشن...

به جای اینکه بگیم پسر خوبی باش و اینقدر کار بد نکن×

دقیقا بگو چی کار کن.

برو اتاقت رو مرتب کن×

برو اسباب بازی هات رو بریز تو سبد√

بدو لباست رو عوض کن این چیه پوشیدی×

دقیقا بگو چی بپوشه√

وقتی دقیقا می گیم انجام میشه!


٢-کوتاه...

هرچه فرمان طولانی تر احتمال اجرا کمتر و برعکس

قرار بود از بیرون میای لباستو عوض کنی×

عزیزم لباس√

باز ظرفت رو نبردی تو آشپزخونه×

پسرم ظرفت√

دو کلمه ای فرمان بدیم!


نکته:

به هیچ وجه فرمان اون قدر کوتاه نشه که بشه اسم بچه!

نیلووووفررررر××


٣-فرمانها قابل اجرا با توضیح اضافه همراه نیستند!


اسباب بازی ریخته نیم ساعت دیگه چک می کنم جمع کرده باشی×

عزیزم اسباب بازی√

هرچه توضیح اضافه بیشتر

احتمال انجام کمتره و برعکس


۴-فرمانهای قابل اجرا برای انجام کار صادر میشه نه برای انجام ندادن


به جای اینکه بگیم نپر رو مبل×

بپر بغل بابا√


به لحاظ روانی از چیزی که منع می شیم تحریک می شیم انجام بدیم!


به جای انجام نده و نکن، بگو چی کار انجام بده


۵-پس از فرمان های قابل اجرا هیجان ایجاد نکنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی