ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

 👈 قبل از اینکه کودکانتان را از خواب بیدار کنید بمدت سه دقیقه در کنارشان بنشینید و با صدایی آرام آیت الکرسی و معوذتین( سوره فلق و ناس) بخوانید، سپس با آرامی آنها را بیدار کنید و بجای فریاد زدن خود را به تسبیح گفتن مشغول کنید.


🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃


👈 قبل از خواب چند دقیقه کنار فرزندانت بنشین و به آنها بگو دوستشان داری ....آنها را در آغوش بگیر و دمی به آنها بیندیش و به آنها نوید آینده ی زیبا و روشن بده تا امیدوار دیده برهم بگذارند و با نشاط از خواب برخیزند.


😊😊😊😊😊😊😊😊


👈 به کودکانتان اجازه ندهید بلافاصله پس از بیداری تلوزیون مشاهده کنند و یا اینکه با آیپد بازی کنند چرا که اشعه های تلوزیون و آیپد آسیب جدی به چشم کودکتان وارد خواهد کرد.


🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁


👈 نوازش کودک به آرامش وی و نیز هضم غذا و خوابش کمک شایان می کند و علاوه بر آن به رابطه ی عاطفی میان شما می افزاید پس فرزندانت را از این نوازشها محروم نکن.

🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴


👈 فرزند خوب و با اخلاق نتیجه محبت متبادل میان پدر و مادر است و همچنین بالعکس.


🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


👈 خوابیدن کودک در کنار پدر و مادر ( یک بار در هفته و یا در تعطیلات) رابطه روحی و عاطفی کودک با والدین را عمیق می کند و توهم های زیادی پیرامون رابطه پدر و مادرش را از بین می برد.


✨✨✨✨✨✨✨✨


👈 از این عبارتها در مقابل کودکانتان بسیار استفاده کنید:

من به تو افتخار می کنم.


تو واقعا شگفت انگیزی.


نظرت در این مورد چیه؟


می تونی کمکم کنی؟


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


👈 بهنگام مشاهده اولین سرکشی کودک ، گفتگوی قانع کنند و زودهنگام بهترین اسلوب تربیتی است چرا که اگر گفتگو به تاخیر انداخته شود این حس در کودک زنده خواهد شد که معرکه را بسود خویش پایان بخشیده.


😎😎😎😎😎😎😎😎


👈 از فرزندانتان بخواهید از گریستن قبل از برآورده شدن نیازهایشان پرهیز کنند تا اینکه مبادا گریه تبدیل به ابزاری شود برای اصرار و بیان خواسته ها.


😭😭😭😭😭😭😭😭


👈 هنگام خواب کودک و قبل از بیدار شدنش اندکی در کنارش بنشین... او را بلند کن و در آغوش بگیر تا در زیباترین لحظه های عشق و محبت و دلسوزی دیده هایش را بگشاید.


💝💝💝💝💝💝💝💝


👈 از جملاتی که محبت الله عزوجل را در قلب کودکانتان تقویت می کند بسیار استفاده کنید.

مثل:

الله تو را دوست بدارد

الله تو را موفق بگرداند

الله تو را خوشبخت کند

و.....



چرا که هرگاه کودک بر محبت پروردگار رشد کند از نافرمانی اش می هراسد و کردارش نیک و پسندیده خواهد شد.


🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

 

رفتار شما با پدر و مادرتان تعیین کننده رفتار فرزندانتان با شما در آینده خواهد بود.پس بجای اینکه به فرزندانتان از نیکی به والدین بگویید در عمل آنرا نشان دهید 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 بجای تعریف قصه های خیالی و بی پایه و اساس و بدون محتوا به کودکانتان قصه هایی بگویید که یک ارزش اخلاقی را در وجودش زنده کند مثل صبر، توکل و ....

🌿🌿🌿🌿🌿🌺🌺🌺 


ای کسی که از موسای شیرخواره در دریا محافظت نمودی، فرزندان ما را از غرق شدن در فتنه های زندگی حفظ کن.

بار الها به ما فرزندانی صالح و نیکوکار عطا بفرما.


آمین 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی