ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

این کتاب از هشت بخش تشکیل شده است. بخش نخست این پژوهش به «سیمای خانواده در آخر الزمان» پرداخته و جلوه هایی از بنیان متزلزل خانواده ها و قحط غیرت در خانه های آخر الزمانی را ترسیم کرده است. 

این کتاب از هشت بخش تشکیل شده است. بخش نخست این پژوهش به «سیمای خانواده در آخر الزمان» پرداخته و جلوه هایی از بنیان متزلزل خانواده ها و قحط غیرت در خانه های آخر الزمانی را ترسیم کرده است. 

در بخش دوم، به بررسی نظام تربیتی مهدوی، بنیان ها و مراحل شکل گیری آن، تحت عنوان «دکترین تربیتی مهدویت» پرداخته شده است. 

بخش سوم با عنوان «عوامل تأثیرگذار در فرآیند تربیت مهدوی»، بر نقش اراده و اختیار آزاد اعضای خانواده در بهره گیری از فرآیند تربیت مهدوی تأکید ورزیده است. 

در بخش چهارم به دوازده اصل بنیادین از «بنیان های خانوادگی در فرآیند تربیت مهدوی» پرداخته شده که پیاده کردن آن در فرآیند خانواده، پایه گذار بنیان هایی قوی برای بنای عظیم تربیت مهدوی خواهد بود. 

بخش پنجم به پیش زمینه های لازم برای موفقیت در فرآیند تربیت مهدوی فرزندان، تحت عنوان «دوران بستر سازی برای تربیت مهدوی» اختصاص دارد. 

پدید آورندگان در بخش ششم به هفت سال نخست کودکی در فرآیند تربیت مهدوی با عنوان «دوران عشق آفرینی» یا «دوران تربیت کودک مهدی محب» پرداخته و راهکارهای عملی برای «عشق آفرینی در نهاد پاک کودک نسبت به حضرت مهدی (عج)» را فرا روی خانواده های مهدوی گشوده اند. 

بخش هفتم را به دوران دوم تربیت مهدوی، یعنی هفت سال دوم یا دوران طلایی نوجوانی، با موضوع «دوران تربیت نوجوان مهدی باور» اختصاص دارد و راهکارهای عملی برای ایجاد باوری عمیق در نهاد پاک نوجوان ارائه شده است. 

و سر انجام در بخش هشتم به هفت سال سوم در فرآیند تربیت مهدوی، یعنی به دوران فراطلایی جوانی با رویکرد «تربیت جوان مهدی یاور» پرداخته شده است. 

ثمره و محصول این سه دوره تربیتی در فرآیند تربیت مهدوی، تربیت فرزندی مهدی یاور است که در سنین جوانی از ویژگی های بنیادین مهدی یاوران برخوردار و برای هرگونه جان فشانی در رکاب حضرت مهدی(عج) آماده باشد. 

در بخشی از این کتاب با موضوع فواید و آثار حلال خوری می خوانید: «تحصیل روزی حلال وحلال خوری، شعار پرهیز کاران، پیشه عاقلان و دانایان، رمز نجات و سعادت خانواده ها و از ویژگی های شیعیان خالص اهل بیت علیهم السلام است. 

از این رو دقت کامل و فوق العاده و پرهیز از لقمه حرام و شبهه ناک و تحصیل لقمه صد در صد حلال و طیب و طاهر، حداقل از ۴۰ روز پیش از انعقاد نطفه، از دستورات و مقررات ویژه در فرآیند تربیت مهدوی است؛ چرا که چنین مراقبتی از سوی والدین باعث طهارت و نورانیت صلب پدر و رحم مادر می گردد. 

هرکس ۴۰ روز از حلال بخورد، خداوند قلبش را نورانیت می بخشد و چشمه های حکمت را از دلش بر زبانش جاری می سازد.[حدیث از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم؛ سفینة البحار شیخ عباس قمی] و باید بدانیم فرزند صالح مهدوی پیش از هر چیز رهاورد طهارت و نورانیتی است که از اصلاب شامخه به ارحام مطهره منتقل می گردد؛ چنا ن که در زیارت وارث خطاب به امام حسین علیه السلام عرضه می داریم: تو نوری بودی در صلب های شامخ و شریف و رحم های پاک و طاهری که هیچ پلیدی و نجاستی به تو نرسید 


    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی