ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

توجه به شعر کودک که متضمن مفاهیم حکمت اسلامی و حکمت سیاسی باشد، به نظر ما یکی از کارهای لازم است و امروز یک مقداری جایش خالی است. شعر کودک و کتاب کودک و نوجوان از جمله بخش های مهمی است که امروز مورد توجه است. شعرایی که توانایی دارند، زبان رسائی دارند، باید مفاهیم حکمت آمیز را، یعنی حکمت اسلامی و ایرانی را در شعرهای فارسی بگنجانند. 



دریافت

استعدادهای جوان باید پرورش پیدا کند. ما در بین جوان ها استعداد زیاد داریم و جوان ها هم راحت تر می توانند حقایق را بپذیرند و این حقایق را در بیان خودشان و در شعر خودشان منعکس کنند.

خدا را شکر می کنیم - الحمدلله - که امروز زبان شاعران ما، زبان گویائی است؛ حقایق خوبی هم با این زبان دارد بیان می شود. اگر بخواهیم امروز را با مثلاً 10 سال قبل - که همین جلسه هر سال در همین شب یا شبیه این شب تشکیل می شده - مقایسه کنیم، واقعا حرکت به جلو کاری کرده که امشب با آن شب هایی که ما داشتیم، قابل مقایسه نیست؛ یعنی حقا و انصافا شعر انقلاب ما، شعر جوان های ما، شعر عزیزان شاعر متعهد و مسوول ما، شعر پیشکسوت های ما، شعر کسانی که در میدان تربیت جوان ها حضور دارند و نقش ایفا می کنند، به نظر من خیلی پیشرفت های خوبی کرده اند. 

همان طور که گفتم، دوستان و شعرای خوب ما مرتب مشغول نکوتر شدنند - ˈتا تو نکوتر می شویˈ- هم در زمینه شعر، هم در زمینه نقد. من گاهی مقالات بعضی از دوستان را در بخش نقد شعر می خوانم؛ واقعا انسان لذت می برد؛ پرمغز، خوب؛ ان شاءالله ادامه دهید. 

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در دوم مرداد 1392


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی