ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

رب هب لی من لدنک ذریة طیبه

ذریه طیّبه

من حجاب را دوست دارم.

همسر عمران در موقع بارداری دعا کرد: انی نذرت لک ما فی بطنی محررا فتقبل منی
 یعنی من نمی خوام این بچه، بچم باشه می خوام برای تو باشه... وقتی مال رو به صاحب مال می بخشی، صاحبش خودش می دونه چجوری تربیتش کنه... 
حضرت زکریا که صحنه غذاهای بهشتی حضرت مریم س رو دید، دلشون همچین فرزندی خواست و از خدا بچه نخواستند از خدا ولی خواستن (فهب لی ولیا /سوره مریم) 
حالا ما باید بچه هامون رو نذر اهل بیت ع از جمله سیدالشهدا کنیم... نذر بچه برای سید الشهدا با زمان حضرت ابراهیم ع برمی گرده... حضرت ابراهیم ع از واقعه کربلا آگاهی پیدا می کنند و خیلی ناراحت می شوند بعدها که حضرت اسماعیل ع بزرگ می شن و می فهمند که واقعه کربلا در رابطه با فرزندان حضرت اسماعیل خواهد بود، به فکر می افتند که فرزند خودشون رو ذبح کنند تا کربلا اتفاق نیفته که خواب می بینندو فوقع ما وقع..

حضرت زکریا ع هم همینطور... جالبه که سوره مریم با کهیعص (کربلا، هلاکت، یزید، عطش، صبر) شروع میشه و آیه بعد می گه: ذکر رحمته عبده زکریا اذ نادا ربه نداء خفیا.... فهب لی ولیا....   
از خدا فرزندی می خواهند از جنس امام حسین ع که حضرت یحیی ع خیلی شبیه ایشان هستند.
بچه نذر شده دیگر، حضرت ابوالفضل علیه السلام هست که وقتی بدنیا اومدند حضرت ام البنین ع قنداقه شان را دور سر امام حسین علیه السلام می گردونند... می گند حضرت علی اصغر ع هم حضرت رباب س نذر امام حسین ع می کنند...

خلاصه از این قبیل بچه ها زیادند... این مهمه که مادر قبل بارداری و تو بارداری بچه شو برای فداشدن برای امام حسین علیه السلام بخواد.

برگرفته از صحبتهای آقای چیت چیان

نظرات  (۱)

حضرت زینب نذرت کردم کاش عاشورا بودم و فدات میشدم حالا که نبودم سلامتی میخوام که بچه های صالح برای فدا شدن در راهت تربیت کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی